Nie do końca jest tak jak mówisz. Problemem jest podstawowa rzecz, a mianowicie pojęcie czym jest pozycjonowanie. Dla każdego jest to coś innego. Metody opisane przez ciebie to najpopularniejsze metody, większość ludzi u nas działa w ten sposób (ja również) ale są to metody spamerskie, i one rzeczywiście nie są dopuszczalne, prawdą jest że Google je zwalcza.
Ale nie jest prawdą stwierdzenie że
pozycjonowanie to nic innego jak manipulowanie w naturalnych wynikach wyszykiwania
bo odnosi się tylko do metod opisanych w tym temacie. A pozycjononuje się przecież różnie. Jeśli przyjmiemy, że pozycjonowanie to ogólnie
działania mające na celu osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania sprawa wygląda już całkiem inaczej bo pozostaje wtedy kwestia konkretnych sposobów na osiągnięcie celu. I tu jest pies pogrzebany. Warto obejrzeć ten filmik:
http://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/pozycjonowanie-to-nie-spam/Pada tam sformułowanie "google do not hate SEO ...". Google zachęca do takich działań by pozycjonowany dokument jak najlepiej pasował do danych wyników wyszukiwań. Jeśli ktoś dba o kontent, promuje swoje artykuły to nie sądzę by były to działania niedozwolone. Patrząc szerzej na problem, czy umieszczenie artykułu typu precel, który jest unikalnym, sensownym tekstem w katalogu o konkretnej tematyce jest naruszeniem regulaminu Google? A przecież zdarzają się precle, które najzwyczajniej w świecie chce się czytać i wejść na zamieszczony w nich link by dowiedzieć się czegoś więcej. Czy zachęcanie adminów zbliżonych tematycznie serwisów (np. wortali) do napisania artykułu o naszym materiale jest niedozwolonym działaniem, czy wręcz przeciwnie?
I tak dalej i tak dalej, temat rzeka, natomiast wszystko sprowadza się do tego że "manipulowanie w naturalnych wynikach" to efekt spamowania (swle, pseudo precle) a chodzi o to by być częścią tych naturalnych wyników.
O metodach tu nie chce dyskutować. Nie chce podważać skuteczności technik opisanych tutaj bo każdy/większość pozycjonuje w ten sposób. Chodzi mi tylko o ten stereotyp utrzymywany przez spamerów że działania pozycjonerskie są niedopuszczalne. To za duże uogólnienie.