Anchor Text - tekst zawarty pomiędzy znacznikami, zawiera słowa kluczowe opisujące stronę oraz link do strony zawartej w parametrze href.
BL, (backlink, link przychodzący) – link umieszczony na innym serwisie kierujący do strony pozycjonowanej.
Duplicate content – metoda powielania takiej samej treści na kilku witrynach.
Farma linków – strona internetowa zawierająca bardzo dużą ilość linków prowadzących do spamerskich stron lub stron pozycjonowanych. Tego rodzaju strony tworzone są zazwyczaj automatycznie.
FSB (Fresh Site Bonus) – bonus dla nowo powstałych stron, który tuż po zaindeksowaniu strony daje jej wysoki skok w wynikach wyszukiwania. FSB można utrzymać dbając o systematyczne zwiększanie link popularity.
Link Popularity - ocena serwisu na podstawie ilości oraz jakości linków do niej prowadzących z innych serwisów. Do oceny algorytm bierze pod uwagę ilość, jakość stron linkujących, oraz formę w jakiej linkują. Na podstawie Link Popularity ustalany jest Google Page Rank.
NoFollow – atrybut który zawarty jest w linku; informuje roboty indeksujące wyszukiwarek aby nie podążały za tym linkiem ani nie dzieliły pageranku strony ze stroną, na którą link wskazuje.
Robot (crawler, spider, bot, pająk) – algorytm wyszukiwarek internetowych, który podążając za linkami na stronach przeszukuje sieć po to, by zaindeksować je w wyszukiwarce internetowej
Robots.txt – plik tekstowy zawierający informacje dla robotów wyszukiwarek. Można w nim określić reguły zabraniajace robotowi dostępu do niektórych podstron witryny, katalogów, bądź plików o wybranym rozszerzeniu.
SEM – Search Engine Marketing – marketing internetowy w wyszukiwarkach.
Ma na celu zwiększenia widoczności serwisu w celu poprawienia dostępu do niego użytkownikom.
SEO – Search Engine Optimization - optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.
Sitemap (mapa strony) – strona zawierająca linki do najważniejszych lub wszystkich podstron w serwisie. Przyspiesza oraz ułatwia indeksację robotom wyszukiwarek.
URL (Uniform Resource Locator) – jest to unikatowy, niepowtarzalny adres każdego dokumentu znajdującego się w sieci.