Autor Wątek: Słownik pojęc SEO  (Przeczytany 1804 razy)

Offline Xann

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2116
  • Reputacja: 151
  • Płeć: Mężczyzna
Słownik pojęc SEO
« dnia: Sierpień 24, 2008, 20:16:31 »
Tworzymy słownik pojęć związanych z SEO


SERP - (ang. Search engine results page) - wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce 

PR - PageRank - matematyczny algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania a także liczbowy efekt działania tego algorytmu.

przekierowanie 301 - to przekierowanie, dzięki któremu przenosimy wszystkie BL oraz PR na nową stronę

Cloaking (ang. cloak - płaszcz) - specjalnie spreparowanej wersji strony dla robotów wyszukiwarek.

SWL - system wymiany linków

zaplecze - strony zrobione pod wspieranie pozycjonowanej strony lub na potrzeby SWL

SPS - strona pod system

SPZ - strona pod zaplecze



co jeszcze ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2008, 19:21:57 wysłana przez Xann »

Offline delta

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja: 2
Odp: Słownik pojęc SEO
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2008, 09:52:25 »
Anchor Text - tekst zawarty pomiędzy znacznikami, zawiera słowa kluczowe opisujące stronę oraz link do strony zawartej w parametrze href.

BL, (backlink, link przychodzący) – link umieszczony na innym serwisie kierujący do strony pozycjonowanej.

Duplicate content – metoda powielania takiej samej treści na kilku witrynach.

Farma linków – strona internetowa zawierająca bardzo dużą ilość linków prowadzących do spamerskich stron lub stron pozycjonowanych. Tego rodzaju strony tworzone są zazwyczaj  automatycznie.

FSB (Fresh Site Bonus) – bonus dla nowo powstałych stron, który tuż po zaindeksowaniu strony daje jej wysoki skok w wynikach wyszukiwania. FSB można utrzymać dbając o systematyczne zwiększanie link popularity.

Link Popularity - ocena serwisu na podstawie ilości oraz jakości linków do niej prowadzących z innych serwisów. Do oceny algorytm bierze pod uwagę ilość, jakość stron linkujących, oraz formę w jakiej linkują. Na podstawie Link Popularity ustalany jest Google Page Rank.

NoFollow – atrybut który zawarty jest w linku; informuje roboty indeksujące wyszukiwarek aby nie podążały za tym linkiem ani nie dzieliły pageranku strony ze stroną, na którą link wskazuje.

Robot (crawler, spider, bot, pająk) – algorytm wyszukiwarek internetowych, który podążając za linkami na stronach przeszukuje sieć po to, by zaindeksować je w wyszukiwarce internetowej

Robots.txt – plik tekstowy zawierający informacje dla robotów wyszukiwarek. Można w nim określić reguły zabraniajace robotowi dostępu do niektórych podstron witryny, katalogów, bądź plików o wybranym rozszerzeniu.

SEM – Search Engine Marketing – marketing internetowy w wyszukiwarkach.
Ma na celu zwiększenia widoczności serwisu w celu poprawienia dostępu do niego użytkownikom.

SEO – Search Engine Optimization - optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.

Sitemap (mapa strony) – strona zawierająca linki do najważniejszych lub wszystkich podstron w serwisie. Przyspiesza oraz ułatwia indeksację robotom wyszukiwarek.

URL (Uniform Resource Locator) – jest to unikatowy, niepowtarzalny adres każdego dokumentu znajdującego się w sieci.